جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۴۹:۴۸

ایران و ایتالیا تفاهم‎نامه فراساحلی امضا کردند
مذاکره تاسیسات دریایی با غول‌های فراساحلی جهان

باشگاه خبری فراساحل: معاون فراساحل شرکت مهندسی و ساخت تأسيسات دريايی درباره همکاری این شرکت با شرکت‌های خارجی گفت: مذاکراتی با سه شرکت معتبر بین‌المللی داشتیم که طی آن  به نتایج خوبی هم رسیدیم. همچنین پس از چهار ماه مذاکره با شرکت سایپم ایتالیا که یکی از غول‌های ارائه دهنده خدمات فنی، اجرايی، حفاری و لوله‌گذاری در فراساحل است، در نهایت هفته گذشته موفق شدیم تفاهم‌نامه‌ای را با این شرکت به امضا برسانیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، دکتر محمدرضا بهاری، همچنین از مذاکره با شرکت‌های بزرگ مشاوره مهندسی فراساحل و صنایع نفت و گاز بین‌المللی خبر  داد و گفت:  علاوه براین با شرکت‌های بزرگی همچون ورلی‌پارسونز، تکنیپ، و دوریس هم مذاکرات خوبی داشته‌ایم.

این مقام مسوول در شرکت مهندسي و ساخت تأسيسات دريايی در ادامه به پروژه صادرات گاز کشور به عمان اشاره کرد و  از تكميل نسبی مهندسی پايه صادرات گاز به عمان خبر داد و گفت: با توجه به اينكه در آينده نزديك خبرهای خوبی از ذخایر گازی و نفتی در بخش ایرانی دریای عمان خواهیم شنید و از آنجا که عمق آب در این منطقه به سمت 1300 متر می‌رود باید به سمت تکنولوژی‌های عمق زیاد و مخصوص آبهای عمیق برویم. بهاری با بیان اینکه شرکت تکنیپ، سرآمد تکنولوژی‌های آبهای عمیق است؛ یکی از دلایل مذاکره با این شرکت را استفاده از تکنولوژی‌های ویزه آبهای عمیق دانست و گفت: یکی از دلایلی که منجر به امضای تفاهم‌نامه با شرکت سایپم شد، این بود که بتوانیم در آینده برای اجرای پروژه‌هایی با عمق زیاد و واقع در آبهای عمیق، با این شرکت‌ها همکاری کنیم.

معاون فراساحل شرکت مهندسی و ساخت تأسيسات دريايی، افزود: با توجه به بهبود روابط ایران با اروپا و علاقه طرفين براي گشترش همكاری‌ها، تلاش می‌کنیم امنیت و منافع نفت و گاز خود را با منافع و امنيت اروپاییان گره بزنیم، تا به راحتی نتوانند كار را نيمه تمام رها كنند و يا ما را از میدان صادرات و تعاملات بازرگاني پتروشيمی خارج کنند.

مقایسه ایران با کشورهای پیشرفته در حوزه فراساحل، درست نیست
معاون فراساحل شرکت مهندسي و ساخت تأسيسات دريايی در ادامه درخصوص جایگاه ایران در حوزه فراساحل در مقایسه با کشورهای گفت: مقایسه ایران با کشورهای  پیشرفته، درست نیست زیرا کشورهای پیشرفته لزوما آفشور و صنایع فراساحل قوی‎‎ای ندارند، برای مثال شرکت‌های شل، توتال، بی‌پی بیشتر تولید، فروش و مخازن بالا دستی را مدیریت ‌می‌کنند. بهاری با بیان اینکه بخش زیادی از شرکت‌هایی که در حوزه فراساحل قوی هستند در ایتالیا، استرالیا، هلند و آمريكا قرار دارند، گفت: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی اگر در منطقه، اول نباشد اما قطعا جزو سه شرکت اول منطقه است زیرا شرکت‌های آمریکایی و ایتالیایی در جنوب خلیج فارس فعال شده‎اند.

وی همچنین با اشاره به تصمیمات جنجال‌برانگیز رئیس جمهور جدید آمریکا نیز گفت: در تصمیات اخیر ترامپ، محدوديت ویزا برای کشورهایی اعمال شده است که به لحاظ سياسی با آنها مشكل دارد و عملا نقش مهمی در اقتصاد آمریکا ندارند، این در حالی است که جای کشورهای تروریست‎پرور مثل عربستان و مصر که به لحاظ اقتصادی با امریکا گره خورده‌اند،  در این محدودیت‎ها خالی است.



  کد خبر : 3234
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :